close

第一次翻歌詞

最近巴黎恐怖事件造成百位死亡及受傷的人,祈禱巴黎.....

希望世界能如約翰藍儂歌中所唱一樣,沒有戰爭、沒有人因戰亂而亡,充滿和平的美好世界。



Imagine - John Lennon   想像 約翰藍儂 


Imagine there's no heaven

想像世上沒有天堂

It's easy if you try

這是容易去想

No hell below us

我們之下沒有地獄

Above us only sky

我們頭上也只有天空

Imagine all the people

想像所有人

Living for today…

只為今日而活.....


Imagine there's no countries

想像世上沒有國家

It isn't hard to do

這並不難去想

Nothing to kill or die for

沒有人死亡也沒有殺害

And no religion too

也沒有宗教

Imagine all the people

想像所有人

Living life in peace…

生活在和平之中


You may say I'm a dreamer

你可能會說我是在作夢

But I'm not the only one

但我不是只有一人

I hope someday you'll join us

我希望有天你也能加入我們

And the world will be as one

世界將會變得如我們想像的


Imagine no possessions

想像世上沒有「領土」

I wonder if you can

我想知道你是否能想像

No need for greed or hunger

沒有饑餓及貪婪

A brotherhood of man

每人都情如手足

Imagine all the people

想像所有的人

Sharing all the world…

分享全世界


You may say I'm a dreamer

你可能會說我是在作夢

But I'm not the only one

但我不是只有一人

I hope someday you'll join us

我希望有天你也能加入我們

And the world will live as one

世界將會變得如我們想像的


翻譯若有錯誤或有問題歡迎留言

arrow
arrow

    wally 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()